“ Goethe, Friedrich and Runge: Study of the type of nature and the attitude towards it”

Document Type : Qualitative Research

Authors
1 Department of art studies, faculty of art, semnan universitr
2 Associate professor, Department of art studies, Faculty of Art studies, Semnan University
Abstract
The problem of the research is that what is the characteristic aspect of Goethe's attitude towards nature and the depiction of nature in the works of German romantic painters? Therefore, the specific aspect of their attitude towards nature is analyzed in a descriptive-comparative way. Goethe, especially in his youth, in addition to the influence he received from Rousseau, Herder and the stormy and stress pre-romantic movement, had a more romantic attitude towards nature, and in general, nature for him, in his poems and some works, means the life of primitive societies, simplicity and untouchedness in front of civilization. (Rousseau), the spontaneity and immediacy of perception of nature of nature related to people's life and art, is beautiful nature and God, all of which are considered a kind of romantic perception of nature. Although he also defends classicism, Faust seems to be influenced by the visual point of view of romantic artists. This research comes to this conclusion from the study of Friedrich and Runge's attitude towards nature. It is more romantic. Friedrich moved from the conventionalistic symbolism of his early works to a more refined and poetic naturalism based on Goethe's mood and considered the perspective of the subject to nature in his paintings. Despite Goethe's advice, in his short life, Runge showed the romantic concept of "Hieroglyph of Nature" as an essential element of language and culture.

Keywords

Subjects


آفرین، فریده، عبدنیکفرجام، بیتا، (1400)، زیباشناسی گردشگری بر اساس نگرش کانت به طبیعت در نقد قوه حکم، پژوهش‌های فلسفی ، 37: 569-552
اصغری کلجاهی، مریم و سیاوش‌پور، بهرام، (1394)، بررسی روند رابطه معماری، طبیعت و انسان، مقاله ارائه شده درکنفرانس بین المللی معماری، شهرسازی، عمران، هنر و محیط زیست؛ افق‌های آینده، نگاه به گذشته، بازیابی شده در وب‌سایت www.sid.ir.
-باراش، موشه، (1400)، نظریه های هنر از وینکلمان تا بودلر جلد دوم ترجمه محمدرضا ابوالقاسمی، تهران گیلگمش چشمه.
-بلخاری قهی، حسن و محمدی وکیل، مینا، (1397)، دلایل فقدان منظره‌نگاری در نقاشی ایرانی با توجه به اتیمولوژی واژه طبیعت در زبان فارسی، نشریه رهپویه هنر/ هنرهای تجسمی، 1: 47-46.
بیزر، فردریک، (1400)، رمانتیسم آلمانی، مفهوم رمانتیسم آلمانی اولیه، ترجمه: سید مسعود آذرفام، تهران: نشر ققنوس.
پارسونر، گلن، (1389)، زیبایی‌شناسی و طبیعت، ترجمه: زهرا قیاسی، تهران: رشد آموزش
پرسلی، جان بوینتن، (1394)، آلمان و گوته، ترجمه ابراهیم یونسی،
URL1:https://rasekhoon.net/article/show/1098064/%D8%A2%D9%84%D9%85%D8%A7%D9%86-%D9%88-%DA%AF%D9%88%D8%AA%D9%87
پرهام، سیروس، (1345)، رئالیسم و ضدرئالیسم، چاپ سوم، تهران: انتشارات نیل

روسو، ژان ژاک، (1388)، امیل؛ رساله‌ای در باب آموزش‌وپرورش، ترجمه: غلامحسین زیرک‌زاده، تهران: انتشارات ناهید
سید خشک‌بیجاری، سیده سمیرا، (1399)، «تفاوت ‌نگرش‌ به ‌‌طبیعت‌ در ‌مکتب‌های ‌ادبی‌ کلاسیسم‌، رومانتیسم، ناتورالیسم و سمبولیسم و بازتاب آنها در شعر معاصر فارسی»، سبک‌شناسی نظم و نثر فارسی، 49: 236.
کریمی، محمدرضا، مدرسی، فاطمه، عبیدی نیا، محمدامیر، (1401)، گوته و خاستگاه ادبیات جهانی، پژوهش‌های ادبیات تطبیقی، 1 (2)، 25-69
وانسلوف، ویکتور ولادیمیر وویچ، (1398)، استتیک رمانتیسم، ترجمه بابل دهقان، تهران: اشاره.
وایلدر، جسی برایانت، (1395) تاریخ هنر، ترجمه صفورا برومند، تهران: آوند دانش.
هاج، نیکولا، (1400)، تاریخ هنر نقاشی از جیوتو تا زمان حاضر، ترجمه سعید خاوری نژاد، رشت: دولتمرد.

-Arraes, E., (2017) The aesthetic dimension of landscape, Principios: Revista de Filosofia Natal, v. 24, n. 45, set.-dez. 2017. ISSN1983-2109. DOI: http://dx.doi.org/10.21680/1983-2109.2017v24n45ID12634
-Arraes, E.,(2018), the Sensitive Apprehension of Nature in Goethe and humbolt, Paisag. Ambiente: Ensaios, São Paulo, n. 42, p. 11-22, jul./dez., 2018 University,URL=<https://plato.stanford.edu/archives/sum2016/entries/environmental-aesthetics/>.
-Allert, B., (2007), Goethe, Runge, Friedrich: On Painting in The Enlightened Eye Goethe and Visual Culture pp: 73–91https://brill.com/display/book/edcoll/ 9789401203753/ B9789401203753-s005.xml
-Bohm, A., (2013), Goethe and the Romantic, in The Literature of German Romanticism, Edited by Dennis F. Mahoney Published online by Cambridge University Press URl 2: https://www.cambridge.org/core/books/abs/literature-of-german-romanticism/goethe-and-the-romantic/B59FDFC23C1EC7CB097922BDC651F88F
-Cage, J., (1980) Goethe on Art, Berkely and Los Angeles University of Callifornia press.
-Cauquelin, A. (2007), A invenção da paisagem, Tradução Marcos Marcionilo, São Paulo: Martins Fontes
-GOETHE, J. W. V, (2009), Os sofrimentos do jovem Werther [1774], Tradução Erlon José Paschoal, São Paulo: Estação Liberdade.
-GOETHE, J. W. V., (2017a), De minha vida: poesia e verdade, Trad, Maurício de Mendonça Cardozo, São Paulo: Editora Unesp.
Gorra, M. E., (2004). The Bells in Their Silence: Travels Through Germany. Princeton University Press.
- Hofmann, W.. (2000). Caspar David Friedrich. Translated by Whittall, Mary. London: Thames & Hudson.
- Koerner, J. L. (1995) [1990]. Caspar David Friedrich and the Subject of Landscape. New Haven: Yale University Press.
-Janson, H. W.. Davies, Penelope J. E, W. (Horst Woldemar), (2011), »Janson` s History of Art : the Western Tradition / Penelope J.E. Davies«. [et. al], -- 8th ed, Manufactured in the United States of America.
-Nicholls, A., (2002) Goethe, Romanticism and the Anglo-American Critical Tradition University of Ballarat https://www.erudit.org/en/journals/ron/2002-n28-ron560/007207ar/
-McCOY , I.,(1928), the Nature Element In Goethe's Works 1765 - 1788, University of Kaneas.

-Worley, Sh., (2012), "Philipp otto Runge And The Semiotic Language Of Nature And Patriotiism", (1650-1850): Ideas, Aesthetics, and Inquiries in the Early Modern Era, Volume 19.229-248.