آلبوغبیش، عبدالله. (1399). «مکتب نقدبنیاد در مطالعات ادبیات تطبیقی؛ مبانی نظری و الگوهای روششناختی». ادبیات پارسی معاصر. سال دهم، شماره اول. 41- 65.
انوری، حسن. (1381). فرهنگ بزرگ سخن. تهران: سخن. جلد هفتم.
بابک معین، مرتضی. (1389). زیباییشناسی نفی در آثار مالارمه. تهران: علم.
------------. (1390). «بررسی تطبیقی اندیشههای بنیادین پدیدارشناسی (با رویکرد هوسرلی) با مضامینی چند در شعر سپهری». مطالعات تطبیقی هنر. ش 1. 17- 28.
-----------. (1394). معنا بهمثابه تجربه زیسته: گذر از نشانهشناسی کلاسیک به نشانهشناسی با دورنمای پدیدارشناختی. تهران: سخن.
بِنسِن، بروس اِلیس. (1394). بداهۀ گفتو شنود موسیقایی، پدیدارشناسی موسیقی. ترجمه حسین یاسینی. تهران: ققنوس.
پاستوری، ژان پیر. (1383). سماع زندگان. ترجمۀ حمیدرضا شعیری. تهران: نشر قطره.
تامس پریموزیک، دنیل. (1387). مرلوپونتی، فلسفه و معنا. ترجمه محمدرضا ابوالقاسمی. تهران: نشر مرکز.
رادمنش، شبنمالسادات، شعیری، حمیدرضا. (1392). «بررسی نشانه- معناشناختی رابطۀ عنوان و نقاشی: مطالعۀ موردی "تداوم خاطره" اثر سالوادور دالی و "جیغ" اثر ادروارد مونش». فصلنامه تخصصی نقد ادبی. س6ف ش 24. 7- 30.
شعیری، حمیدرضا. (1386). «رابطه نشانهشناسی با پدیدارشناسی با نمونهای تحلیلی از گفتمان ادبی- هنری». ادبپژوهی. ش 3. 61- 82.
-----------. (1391). نشانه- معناشناسی دیداری، نظریهها و کاربردها. تهران: سخن.
-----------. (1395 الف). تجزیه و تحلیل نشانه- معناشناختی گفتمانی. چاپ پنجم. تهران: سمت.
-----------. (1395 ب). نشانه- معناشناسی ادبیات: نظریه و روش تحلیل گفتمان ادبی. تهران: دانشگاه تربیت مدرس.
شوالیه، ژان، گِربران، آلَن. (1379). فرهنگ نمادها: اساطیر،رؤیاها، رسوم ... . جلد دوم. ترجمه و تحقیق: سودابه فضایلی. تهران: جیحون.
صفری، عبدالرضا، معین، امراله. (1398). «ادراک زیباییشناختی آگاهی در پدیدارشناسی از نظرگاه هوسرل، هیدگر و سارتر». متافیزیک. سال 11، ش 28. 135- 150.
گرمس، آلژیرداس ژولین. (1398). نُقصان معنا، عبور از روایتشناسی ساختارگرا: زیباییشناسیِ حضور. ترجمه و شرح: حمیدرضا شعیری. تهران: نشر خاموش.
گیرو، پییر. (1383). نشانهشناسی. ترجمه محمد نبوی. تهران: آگاه.
مرلوپونتی، موریس. (1394). جهان ادراک. ترجمه فرزاد جابرالانصار. تهران: ققنوس.
مولوی، جلالالدین محمد. (1372). شرح جامع مثنوی معنوی، کریم زمانی. دفتر چهارم. تهران: اطلاعات.
وجدانی، بهروز. (1376). «سنج» در فرهنگ موسیقی ایرانی. تهران: سازمان میراث فرهنگی کشور.
منابع عربی
إدریس، یوسف. (1991). ألیس کذلک، فی الاعمال الکامله المجلد 2. مصر- القاهره: دارالشروق.
جامعه الملک عبد العزیز. (2014). «ملخص کتاب الإیقاعیه الکونیه فی أقصوصه مارش الغروب لیوسف إدریس».
< https://ahadi.kau.edu.sa>
حمد، محمد. (2011). «نظام العنونه و جهاز التوقعات عند القارئ». المجله الالکترونیه المنهل.
https://platform.almanhal.com>/>
محمدعلی، أسعد. (1985). بین الأدب و الموسیقی، دراسه مقارنه فی الفن الروائی. عراق- بغداد: آفاق عربیه.
Albughbish, Abdullah. (2019). " The Connection between Literature and Music in
"Symphony of the Dead" by Abbas Maroufi ". Literary Text Research. Vol 25(87), 65-41.
Anuri, Hassan. (1381). Great speech culture. Tehran: Sokhn. Volume 7.
Babak Moin, Morteza. (1389). Aesthetics of negation in Mallarmé's works. Tehran: Alam.
------------. (1390). "A comparative study of the fundamental ideas of phenomenology (with Husserli's approach) with several themes in Sepehri's poetry". Comparative studies of art. Sh 1. 17-28.
-----------. (2014). Meaning as lived experience: passing from classical semiotics to semiotics with a phenomenological perspective. Tehran: Sokhn.
Bensen, Bruce Ellis. (2014). The Improvisation of Musical Dialogue, A Phenomenology of Music. Translated by Hossein Yasini. Tehran: Phoenix.
Cheralier, Jean. (1379). Dictionarire des symboles, mythes, reves, coutumes, ... . translated by Soudabeh
Pastori, Jean-Pierre. (1383). La danse desvifs. (1383/ 1977) Translated by Hamidreza Shairi. Tehran: Nashr Ghatre.
Fazayeli. Tehran: Jayhoon.
Thomas Primozic, Daniel. (1387). Merleau-Ponty, philosophy and meaning. Translated by Mohammad Reza Abul Qasimi. Tehran:
Center.
Radmanesh, Shabnam-Elsadat, Shairi, Hamidreza. (2012). "A semiotic-semantic examination of the relationship between the title and the painting: a case study of "Persistence of Memory" by Salvador Dalí and "The Scream" by Edvard Munch". A specialized quarterly of literary criticism. S6F S. 24. 30-7.
Shayiri, Hamidreza. (1386). "The relationship between semiotics and phenomenology with an analytical example of literary-artistic discourse". literary study No. 3. 61-82.
-----------. (2011). Visual Semantics, theories and applications. Tehran: Sokhn.
-----------. (1395 A). Analysis Semiotics of Discourse. Fifth Edition. Tehran: Samt.
-----------. (1395 B). Semantics of Literature, Theories and Practices of literary Discourse Regimes. Tehran: Tarbiat Modares University Press.
Chevalier, Jean. (1379). The Dictionary of symbols: myths, dreams, customs... The second volume. Translation and research: Sudaba Fazali. Tehran: Jihoon.
Safari, Abdul Reza, Moin, Amraleh. (2018). "Aesthetic perception of consciousness in phenomenology from the point of view of Husserl, Heidegger and Sartre". metaphysics. Year 11, No. 28. 135-150.
Germes, Algirdas Julien. (2018). De I’imperfection. Translation and description: Hamidreza Shairi. Tehran: Khammosh publication.
Giroud, Pierre. (1383). Semiotics. Translated by Mohammad Nabawi. Tehran: Aghaz.
Merleau-Ponty, Mauritius. (2014). The world of perception. Translated by Farzad Jabralansar. Tehran: Ghoghnoos.
Molavi, Jalaluddin Mohammad. (1372). A comprehensive description of the spiritual masnavi, Karim Zamani. The fourth office. Tehran: Ettelaat.
Vojdani, Behrouz. (1376). "Sanj" in Iranian music culture. Tehran: Iran's Cultural Heritage Organization.
Arabic sources
Idris, Yusuf. (1991). Alis Kahloem, in al-Amaal al-Mullam Vol. 2. Egypt-Cairo: Dar al-Shoroq.
King Abdulaziz University (2014). "Summary of the book Al-Radaqiyah Al-Kuniya fi Aqsausa Marsh al-Ghroub by Yussef Idris".
<https://ahadi.kau.edu.sa>
Hamad, Mohammad. (2011). "Al-Anouna system and the system of expectations in the reader". Al-Manhal electronic magazine.
https://platform.almanhal.com>/>
Mohammad Ali, Asad. (1985). Between literature and music, a comparative study in al-Alfan al-Rawai. Iraq-Baghdad: Afaq Arabiya.